Badania na temat przybierania na wadze

fitBadania prowadzone przez Uniwersytet w Sussex w Wielkiej Brytanii udowodniły, że czytanie przez sześć minut może zredukować poziom stresu o 68%, słuchanie muzyki pomogło w zmniejszeniu poziomu stresu o 61%; wypicie filiżanki herbaty lub kawy poskutkowały w obniżeniu stresu o 54%, a przechadzka redukuje stres o 42%.

Noś ze sobą pieniądze, przez co będziesz mniej podatny na kupowanie niezdrowych przekąsek i gazowanych napojów, wg. badań opublikowanych w “Journal of Consumer Research”. Wydawanie fizycznie pieniędzy “boli” nas zdecydowanie bardziej, niż płacenie kartą i dlatego też ten “mentalny ból” może wpłynąć na nieco negatywne postrzeganie niezdrowych przekąsek, ze względu na to, że wydaje się na nie realne pieniądze, jak twierdzą naukowcy.

Dlaczego powoduje to tycie?

Popularne twierdzenie, że dzień najlepiej zacząć od dużego śniadania, może się nie sprawdzić a nawet prowadzić do tycia.

Pomysł, który stoi za jedzeniem dużego śniadania, jest taki, że po obfitym posiłku, poczucie głodu pojawi się później i będziemy unikać przejadania się przy kolejnych posiłkach.

Jednakże, najnowsze badania pochodzące z “Nutrition Journal” pokazują zupełnie nowe oblicze tego zwyczaju – osoby, które jadły duże śniadania (przyjmując, że były one o 1680kJ większe niż te normalne), nie miały lepiej zbalansowanej diety i przyjmowały większą ilość kilokalorii, których potem nie spalały. “Wyniki badań pokazują, że osoby, które jedzą tyle samo na obiad i kolację, niezależnie od tego co miały na śniadanie”, mówi główny autor badań dr Volker Schusdziarra.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *